Alle kjøp på Quipd sine nettsider er underlagt norsk lovgivning. Ved å gjennomføre et kjøp bekrefter du at du har lest, forstått og aksepterer våre kjøpsvilkår.

Vilkår og betalingsbetingelser gjelder for alle kjøp av varer eller tilpassinger fra Quipd. Salgsbetingelsene utgjør sammen med en bekreftet ordre det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet.

Partene

Selger er Quipd AS, organisasjonsnummer: 965 395 830, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren eller bedrift som foretar bestilling via www.quipd.no, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

Priser

Alle priser er oppgitt i norske kroner (NOK) eks. mva.

Fraktkostnad kommer i tillegg til oppgitt pris med mindre annet uttrykkelig er nevnt. Det tas forbehold om feil i priser, endring i valuta, leverandørers priser og annet som kan endre prisen ved bestilling.

Selger forbeholder seg retten til å endre priser, spesifikasjoner og produkttilbud uten forvarsel. Selger forbeholder seg retten til å kansellere eller endre din bestilling eller deler av denne dersom det har oppstått en pris/trykkfeil.

Avtaleinngåelse

En bestilling er bindende når ordre er registrert hos oss. Kjøper er selv ansvarlig for å se gjennom at bestillingen og at registrert fakturerings- og leveringsinformasjon er riktig.

Når selger har mottatt bestilling vil kjøper få en ordrebekreftelse tilsendt. Avvik mellom bestilling og ordrebekreftelse anses som et nytt tilbud fra oss som kjøper kan velge å akseptere eller takke nei til.

Informasjonen på Quipd sin nettside er ment som en veiledning og ikke som et fullstendig tilbud eller en bindende avtale.

Avtalen er ikke bindende dersom det har forekommet skrivefeil i nettbutikken og kjøper burde innsett at de forelå en slik feil.

Betaling

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av ordre. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.

Levering

Levering er skjedd når kjøperen, eller en representant, har overtatt varen.

Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen(e) til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Ordren skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.

Risikoen for varen går over på kjøper når hen, eller kjøpers representant, har fått varene levert i tråd.

Dersom selgeren ikke leverer ordren på leveringstidspunktet, skal kjøperen oppfordre selger til å levere innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse. Dersom selger ikke leverer varen innen tilleggsfristen, kan kjøperen heve kjøpet.

Våre gjeldende fraktvilkår

Angrerett, retur og reklamasjon

Vær oppmerksom på at Quipd ikke aksepterer retur eller bytte av spesialdesignede produkter, da disse produktene er tilpasset den enkelte kundens behov og ikke kan selges videre.

Angrerett

Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet i henhold til angrerettloven.

Retur og refusjon

Vår refusjons- og returpolicy varer i 30 dager. Dersom det har gått over 30 dager siden ditt kjøp, kan vi ikke tilby deg full refusjon eller bytte.

Kun varer med ordinær pris kan refunderes. Tilbudsvarer og varer solgt til redusert pris refunderes ikke.

For å være kvalifisert for retur, må varen(e) være ubrukt og i samme tilstand som da du mottok den. Den må også være i originalemballasjen.

Når retur er mottatt og inspisert, sender vi deg en e-post for å varsle om at vi har mottatt den returnerte varen.

Ved godkjent refusjon vil vi sette i gang en tilbakebetaling, og du vil automatisk bli refundert via ditt kredittkort eller den opprinnelige betalingsmåten innen et visst antall dager.

Hvis du ikke har mottatt refusjon, må du først sjekke bankkontoen din på nytt. Ta så kontakt med ditt kredittkortselskap. Det kan ta litt tid før refusjonen er offisielt effektuert. Ta deretter kontakt med banken din.

Hvis du har gjort alt dette og fremdeles ikke mottatt refusjon, kan du kontakte oss på order-auto@quipd.no.

Bytte

Vi erstatter varer kun hvis de er defekte eller skadet. Hvis du trenger å bytte noe mot samme vare, send oss en e-post på per.saastad@quipd.no og send varen til: Teglverksveien 87, 3057 SOLBERGELVA eller postboks: 1593, 3007 DRAMMEN.

Fraktvilkår ved retur

Adresse for retur:
Quipd AS
Teglverksveien 87
3057 Solbergelva

Alternativt Quipd AS, Postboks 1593, 3007 Drammen.

Du er selv ansvarlig for å betale egne fraktkostnader ved retur av en vare. Fraktkostnader refunderes ikke. Hvis du mottar refusjon, vil kostnaden for returfrakt bli trukket fra totalsummen.

Avhengig av hvor du bor, vil tiden det tar før bytteproduktet ankommer deg kunne variere.

Dersom du returnerer varer med høy verdi, bør du vurdere å benytte en sporbar frakttjeneste eller kjøpe fraktforsikring. Vi kan ikke garantere at vi mottar din returnerte vare.

Mislighold

Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra kjøperen. Selgeren vil også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og et rimelig gebyr ved uavhentede varer.

Personopplysninger

Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.

Tvister

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger skriftlig melding om at kjøper vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget.

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på  telefon 23  400  600  eller www.forbrukertilsynet.no

Trenger du hjelp?

Ta kontakt med oss om du har spørsmål til betingelsene eller trenger hjelp til refusjon og retur.

Ta kontakt

Epostadresse: order-auto@quipd.no